Zagraniczne zarobki studenta w rozliczeniu PIT

on lis 20, 12 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania Zagraniczne zarobki studenta w rozliczeniu PIT została wyłączona

Home » PIT » Zagraniczne zarobki studenta w rozliczeniu PIT

Student wykonujący pracę zarobkową, musi się z niej rozliczyć z fiskusem w ramach rocznego PIT-u. Z obowiązku rozliczenia zwolnieni są studenci, których jedynym dochodem są stypendia motywacyjne i socjalne. Jeśli student uzyskał w danym roku podatkowym dochody z zagranicy, musi je uwzględnić w swojej deklaracji podatkowej składanej w Urzędzie Skarbowym.

Opodatkowane będą wyłącznie te dochody zagraniczne studenta, które podlegają opodatkowaniu w Polsce. Na taką ich klasyfikację wpływa fakt uznania dochodu na terytorium

Praca za granicą a rozlizcenie PIT studenta

Autor: gozdeo, Źr. sxc.hu

Rzeczpospolitej Polskiej. Czynnikiem, który nakłada na studenta zarobkującego za granicą obowiązek złożenia zeznania podatkowego jest jednoczesne osiąganie w tym samym roku podatkowym przychodów w Polsce.

Student nie musi składać zeznania podatkowego w Urzędzie Skarbowym w momencie, gdy nie zarabiał w Polsce, a dochody zagraniczne osiągał ze źródła położonego państwie, z którym Polska podpisała umowę z zastosowaniem zasady zwolnienia z progresją. Jeśli taka umowa nie obowiązuje, to dochody zagraniczne studenta zostają opodatkowane w naszym kraju, a od należnego podatku odlicza się podatek zapłacony za granicą.

Zagraniczne zarobki student rozlicza w ramach deklaracji PIT-36 wraz z wypełnionym załącznikiem PIT/ZG.