Kto wypełnia deklarację PIT-3?

on paź 26, 12 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania Kto wypełnia deklarację PIT-3? została wyłączona

Osoby otrzymujące zasiłek pieniężny z ubezpieczenia społecznego również odprowadzają podatek dochodowy, tyle że podstawą do obliczenia zaliczki jest kwota zasiłku, a płatnikiem jest w tym miejscu organ rentowy, czyli ten, który wypłaca zasiłek. Deklaracja PIT-3 służy do pomniejszenia zaliczki o 1/12...

Home » PIT » Kto wypełnia deklarację PIT-3?

Deklaracja PIT-3 służy do pomniejszenia zaliczki o 1/12 kwoty zmniejszającej podatek i przeznaczona jest właśnie dla osób będących na zasiłku pieniężnym. Osoby zatrudnione na umowę o pracę do tego samego celu używają deklaracji PIT-2.

Obligatoryjne oświadczenie

Kto wypełnia deklarację PIT-3

Źr.:  sxc.hu

Deklaracja PIT-3 wymaga złożenia przez podatnika oświadczenia, w którym stwierdza kilka następujących faktów dotyczących swej sytuacji finansowo – podatkowej. Składając deklarację PIT-3 oświadczamy, że organ rentowy wypłacający zasiłek podatnikowi jest organem właściwym do obniżenia zaliczki na podatek dochodowy, a także, że podatnik nie otrzymuje emerytury bądź renty za pośrednictwem płatnika, oraz że zakład pracy, w którym ubezpieczenie jest podstawą prawa do zasiłku to jedyny zakład pracy, z którego podatnik osiąga dochody. Podatnik złożoną deklaracją PIT-3 potwierdza również, że nie otrzymuje świadczeń pieniężnych od organu zatrudnienia lub z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń.

Termin złożenia deklaracji PIT-3

W przypadku składania deklaracji PIT-3 bardzo ważne jest też dotrzymanie odpowiedniego terminu jej złożenia. Terminem tym jest zazwyczaj okres poprzedzający pierwszą wypłatę zasiłku. PIT-3 składa się zawsze organowi rentowemu dołączając do niego dokumentację uzasadniającą wypłatę zasiłków.