Do kiedy należy rozliczyć deklarację PIT

on paź 26, 12 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania Do kiedy należy rozliczyć deklarację PIT została wyłączona

Home » PIT » Do kiedy należy rozliczyć deklarację PIT

Niektórzy zastanawiają się kiedy konieczne jest złożenie rocznej deklaracji podatkowej PIT. Zeznanie takie składają osoby, które uzyskały dochody podlegające opodatkowaniu podatkiem od osób fizycznych. W Polsce najpopularniejszym podatkiem PIT jest PIT-37, czyli zeznanie roczne za dochód uzyskany poprzez stosunek pracy, za który zaliczki pod podatek pobierane są przez płatnika. Rozliczenie to dotyczy nie tylko wykonujących stałą pracę regulowaną umową o pracę, ale również wszelkiego rodzaju zleceniobiorców i twórców przekazujących prawa autorskie za pomocą umowy o dzieło. Termin złożenia tej deklaracji podatkowej zna na pamięć chyba każdy podatnik. Nieubłaganie i nieuchronnie mija on 30 kwietnia każdego roku kalendarzowego. I chociaż paradoksalnie jest to tylko wypełnienie jednego dokumentu rozliczenia to i tak zdecydowana większość czeka z tą czynnością na ostatni moment. A przecież im szybciej rozliczymy się z Urzędem Skarbowym tym szybciej otrzymamy zwrot podatku – oczywiście w przypadku w którym takowy nam się należy. Ten sam termin dotyczy również osób fizycznych składających deklaracje: PIT-36, PIT-36L, PIT – 38, PIT-39.

Termin złożenia deklaracji PIT

Źr.:  sxc.hu

Termin dla duchownych

Co innego natomiast, jeżeli rozliczenie roczne składają duchowni. Dla nich przygotowany jest PIT-19A, a terminem granicznym takiego rozliczenia jest ostatni dzień stycznia. 31 stycznia to również termin graniczny dla rozliczających się na podstawie PIT-16A i PIT-28. Warto jednak ściśle przestrzegać terminów składania deklaracji rocznych i o nich pamiętać. Niewywiązanie się z terminu wiąże się z nieprzyjemnymi konsekwencjami zarówno prawnymi jak i finansowymi.

Metody złożenia deklaracji PIT

Warto też wiedzieć, że rozliczenie PIT możemy nie tylko dostarczyć osobiście, ale także przesłać do Urzędu Skarbowego drogą elektroniczną bez konieczności posiadania podpisu cyfrowego. Dzięki prostej weryfikacji możemy złożyć zeznanie bez wychodzenia z domu. Drugą, trochę może mniej wygodną formą, jest wysłanie go za pomocą placówki Poczty Polskiej, przy czym ważna będzie w tym momencie data nadania listu poleconego.