Deklaracja PIT-36 – informacje

on lis 20, 12 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania Deklaracja PIT-36 – informacje została wyłączona

Home » PIT » Deklaracja PIT-36 – informacje

Zeznanie podatkowe na druku PIT-36 składają podatnicy, którzy w danym roku podatkowym uzyskiwali dochody opodatkowane na zasadach ogólnych, według skali podatkowej, samodzielnie, bez pośrednictwa płatnika. Będą to na przykład osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą pozarolniczą. PIT-36 nie jest deklaracją, za pośrednictwem której można by rozliczyć dochody uzyskiwane z działalności opodatkowanej ryczałtem ewidencjonowanym lub podatkiem liniowym.

PIT-36 wypełniają podatnicy samodzielnie obliczający i odprowadzający za siebie zaliczki na podatek dochodowy. Z tej deklaracji skorzystają również m.in. podatnicy:

Deklaracja PIT-36

Źr.  sxc.hu

– rozliczający dochód z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości wybudowanej lub nabytej w latach 2007-2008,
– prowadzący działy specjalne produkcji rolnej opodatkowane na zasadach ogólnych, według skali podatkowej,
– korzystający ze zwolnienia z obowiązku płacenia zaliczek na podatek i podatku rocznego w związku z rozpoczęciem prowadzenia działalności gospodarczej,
– zobowiązani do dokonania doliczenia za nieopłacane wcześniej zaliczki na podatek, w związku ze stosowaniem tzw. kredytu podatkowego w zeznaniach o wysokości osiągniętego dochodu – – składanych za pięć kolejnych lat następujących po roku, w którym korzystali z owego zwolnienia,
– uzyskujący dochody z najmu, dzierżawy, podnajmu, poddzierżawy, opodatkowane na zasadach ogólnych,
– uzyskujący dochody za granicą lub ze źródeł położonych za granicą od płatnika,
– uzyskujący przychody z innych źródeł, opodatkowanych na zasadach ogólnych, według skali podatkowej.

PIT-36 nie umożliwia wspólnego rozliczenia z małżonkiem lub rozliczenia dochodów małoletnich dzieci. Wypełniony druk deklaracji PIT-36 składa się za rok podatkowy, w kolejnym roku do końca kwietnia.