System podatkowy w Wielkiej Brytanii

on kw. 21, 13 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania System podatkowy w Wielkiej Brytanii została wyłączona

Wielka Brytania ma korzystniejszy system podatkowy dla obywateli, a zwłaszcza dla osób podejmujących się prowadzenia na terenie Wysp Brytyjskich własnej działalności gospodarczej. Wysokość podatków i poszczególne progi podatkowe w Anglii są zupełnie inne niż w Polsce. Rok podatkowy W Polsce rok podatkowy...

Home » PIT » System podatkowy w Wielkiej Brytanii

Rok podatkowy

W Polsce rok podatkowy rozpoczyna się tak samo jak rok kalendarzowym. W Wielkiej Brytanii początek roku podatkowego przypada na dzień 6 kwietnia, a kończy się 5 kwietnia kolejnego roku. W rozliczeniach podatkowych składanych przez podatników możliwe jest zastosowanie wysokiej kwoty wolnej od podatku, noszącej nazwę Personal Allowance. W roku podatkowym trwającym od 6 kwietnia 2012 roku do 5 kwietnia 2013 roku wynosiła ona aż 8105 funtów brytyjskich. Co roku ustalana jest nowa kwota wolna od podatku.

Progi podatkowe

Opodatkowanie według skali podatkowej w Wielkiej Brytanii obejmuje trzy progi podatkowe – 20%, 40% i 50%. Jak widać, są one wyższe od dwóch progów podatkowych znajdujących zastosowanie w Polsce. W swoich rozliczeniach podatkowych w Wielkiej Brytanii można skorzystać z ulg podatkowych – osobistych, przeznaczonych dla małżeństw, dla osób starszych czy dla osób niepełnosprawnych.

Każdego podatnika obowiązują następujące podatki w Anglii:

-Podatek dochodowy od osób fizycznych,
-Podatek VAT,
-Podatek dochodowy od osób prawnych,
-Podatek kastralny,
-Podatek kapitałowy.

Osoby zatrudnione w Wielkiej Brytanii na podstawie umów o pracę opłacają podatek automatycznie, bowiem jest on pobierany w systemie PAYE, czyli ryczałtem od każdej wypłaty.

rozliczenie podatku z Anglii

Podstawą rozliczenia pracowników jest informacja podatkowa wystawiana na dokumencie P60. Wskazuje się w nim dochody uzyskane przez pracownika w całym roku podatkowym. Na podstawie dokumentu P60 pracownik rozlicza się z HMRC. Rozliczenia nie dokonują osoby pracujące w systemie PAYE, o ile nie chcą ubiegać się o zwrot kwoty nadpłaconego podatku dochodowego.

Roczne deklaracje podatkowe składają przedsiębiorcy pracujący w formie samo zatrudnienia. Mają czas na złożenie deklaracji podatkowej do 31 października, po zakończeniu roku podatkowego, jeśli rozliczają się w formie papierowej, albo do 31 stycznia kolejnego roku, jeśli rozliczają się w trybie online.