Składanie deklaracji PIT-6/PIT-6L

on paź 27, 12 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania Składanie deklaracji PIT-6/PIT-6L została wyłączona

Home » PIT » Składanie deklaracji PIT-6/PIT-6L

Deklarację PIT-6/PIT-6L składa się we właściwym dla miejsca zamieszkania Urzędzie Skarbowym do dnia 30 listopada bieżącego roku podatkowego. Deklarację taką składają podatnicy prowadzący działy specjalne produkcji rolnej. Co ważne, deklaracja ta nie dotyczy roku podatkowego, w którym ją składamy ale roku następnego. Powinniśmy w niej określić w miarę poprawnie planowane rodzaje i rozmiary produkcji rolnej w roku następnym roku podatkowym.
Ustalenie dochodu poprzez podatnika może być dokonane na podstawie PKPIR albo ksiąg rachunkowych, bądź ewentualnie według norm szacunkowych.

Skala podatkowa oraz podatek liniowy

Skladanie deklaracji PIT-6/PIT-6L

Źr.:  sxc.hu

Wybierając pierwszy sposób możemy opodatkować prognozowane dochody według skali podatkowej albo podatkiem liniowym. Wybór opodatkowania według skali podatkowej wiąże się ze złożeniem w deklaracji PIT-6/PIT-6L specjalnego oświadczenia o ustalaniu dochodu na podstawie ksiąg. W takim wypadku nasza deklaracja będzie deklaracją PIT-6 a oznaczenie PIT-6L należy skreślić z formularza.
Podatnik może również zdecydować się na opodatkowanie w kolejnym roku podatkowym swoich dochodów podatkiem liniowym. Wówczas, oprócz oświadczenia o ustalaniu dochodu na podstawie ksiąg podatnik musi złożyć, również do 30 listopada roku podatkowego poprzedzającego rok z prognozowanym dochodem, oświadczenie o wyborze właśnie podatku liniowego. Trzeba jednak mieć na uwadze, że wybór opodatkowania liniowego dokonany jednorazowo będzie dotyczył również lat następnych. Wybierając formę opodatkowania w postaci podatku liniowego z deklaracji podatkowej wykreślamy oznaczenie PIT-6.