PIT przez Internet

on lis 20, 12 • by SpecPodatkowy.pl • with Możliwość komentowania PIT przez Internet została wyłączona

Home » PIT » PIT przez Internet

Obowiązek podatkowy związany z corocznym składaniem do Urzędu Skarbowego rozliczenia podatkowego, można dziś dopełnić wygodnie przez Internet. Deklaracje podatkowe za rok 2012 również będzie można złożyć w trybie online, nie wychodząc z domu. Z takiej możliwości skorzystało w ubiegłym roku wielu podatników. Jak można złożyć PIT przez Internet i jakie dodatkowe wymagania trzeba przy tym spełnić?

Przede wszystkim, należy wypełnić deklarację na formularzu, który można złożyć przez Internet. Druki PIT umożliwiające rozliczenie internetoweto:

PIT przez internet

Źr. sxc.hu

– PIT-37,
– PIT-28,
– PIT-36,
– PIT-36L,
– PIT-38,
– PIT-39,
– PIT-16,
– PIT-16A,
– PIT-19A.

Co ciekawe, na formularzu PIT nie musi już znaleźć się własnoręczny podpis podatnika, ani podpis kwalifikowany, aby został on uznany przez fiskusa. Druk PIT w wielu przypadkach można w chwili obecnej złożyć przez Internet bez opatrywania go bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu. Przez Internet można przesłać zarówno zeznania podatkowe, jak i załączniki do nich.

Podatnik, który chciałby rozliczyć się z fiskusem przez Internet, może wypełnić druk PIT poprzez: specjalny bezpłatny program internetowy, poprzez własną przeglądarkę internetową bądź używając interaktywnego formularza na stronach fiskusa.

Technicznie rzecz ujmując, do rozliczenia podatkowego przez Internet będziemy potrzebować komputera z zainstalowanym systemem operacyjnym Windows w wersji co najmniej 2000, programu Adobe Reader w wersji co najmniej 8.1.4, wtyczkę do Adobe Reader, oraz nadane uprawnienia administratora systemu operacyjnego.